Reklamation
REKLAMATIONS OG FORTRYDELSESRET
1. Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler med os.
Fortrydelsesfristen på 30 dage gælder fra den dag, du får varen i fysisk besiddelse. Hvis det drejer sig om flere forskellige varer på én ordre, som leveres over flere forsendelser, så gælder fortrydelsesretten pr. vare fra den dag, den pågældende vare er blevet leveret. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives til kundeservice@interiorshop.dk eller ved at benytte vores fortrydelsesformular. I din besked skal du gøre os det tydeligt, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Vi gør opmærksomme på at fortrydelsesretten, ved produkter der specielt fremstilles efter dine behov samt ønsker, bortfalder når produktionen påbegyndes hos leverandøren. Dette kan være varer i stoffer, farver samt designs der normalvis ikke udbydes på interiorshop.dk, som en del af det normale produktkatalog - for yderligere information henviser vi til enhver tid gældende lovgivning på området.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for at varen fra tidspunktet for varens levering. Hvis du bruger returlabels fra Interiorshop.dk modregnes 39 kr. returfragt pr. returforsendelse. Ved møbler og større forsendelser, der ikke kan returneres gennem almindelig forsendelse, kontakt da kundeservice, så kan vi give et bud på god returfragt-pris.
Manglende original emballage vil udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage, der ikke har lidt skade eller er behæftet med f.eks. tape eller lignende.
Vi behandler din returnering indenfor 7 hverdage, regnet fra den dag vi modtage din vare retur.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungere på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit valg af anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning, om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremsendt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder, skal varen sendes til:
Interiør A/S
Højmarksvej 34, 8723 Løsning
Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale. (Pakken må ikke sættes udenfor)
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan med fordel benytte vores returportal, og få returfragten til 39 kr.: Klik her for at åbne returportal.
(Bemærk at vi fratrækker 39 kr. pr. benyttet returlabel i dit tilgodehavende beløb)
2. Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Interiorshop.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Interiorshop.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.
Du kan åbne en reklamationssag her: https://app.claimlane.com/c/interiorshop lav venligst en god beskrivelse af problemet, kombineret med billeder af fejlen. På den måde kan vi hurtigere behandle din reklamationssag.
Vi vil behandle din henvendelse vedr. reklamation indenfor 5 hverdage.
3. Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Interiorshop.dk inden for rimelig tid efter varens modtagelse. Vi opfordrer derfor altid vores kunder til at tjekke produkterne igennem ved modtagelsen, for at sikre at reklamationen er rettidig. Ved synlige transportskader, såsom hakker og ridser på emballagen, der medfører fejl og mangler på varen, bedes der altid reklameres indenfor 3 hverdage med nødvendige oplysninger og billeder.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til InteriorShop.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer, der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Interiorshop.dk.
4. Klager
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@interiorshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
5. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Interiorshop.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Interiorshop.dk forbeholder sig retten til at opkræve forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
6. Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Interiorshop.dk, skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Interiorshop.dk anbefaler at varen returneres via PostNord eller GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Interiorshop.dk. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Manglende original emballage vil udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage, der ikke har lidt skade eller er behæftet med f.eks. tape eller lignende.
7. Returadresse
Alle returvarer bedes venligst sendes retur til:
Interiør A/S
Interiorshop.dk
Højmarksvej 34
8723 Løsning
Danmark